nufnang

Followers

Friday 1 February 2013


terlalu layan emosi dan perasaan

Akhir-akhir ini, sering saja aku bermain dengan hati dan perasaan. Sampaikan emosi terusik dan terganggu. Emosi sering mengadu, dia terlalu letih dengan hati dan perasaan. Dia mahukan rehat dan ketenangan. Dia perlukan sesuatu yang mampu membuatkan dia tenang. Ya, aku pun sudah letih. 

Mungkin pada luaran, aku mampu melakar senyuman, namun di dalam hati siapa yang tahu erti kepedihan dan kesengsaraan. Pendam mungkin adalah cara terbaik buat masa ini, supaya tiada yang akan kecewa. Tiada siapa yang akan salah sangka. 






Duhai diri, usah difikirkan apa yang berlaku, kerna tiada penting bagimu. Kerjakan lah yang wajib, dan laksanakan lah suruhan olehNya, itu lebih mulia dan bermakna buat kau. Usah buang masa fikir sesuatu yang menyakitkan hatimu, fikirkanlah sesuatu yang mampu membahagiakanmu, kerna itu ubat jiwa kurniaan Tuhan. 

Jangan pernah putus asa dengan takdir Tuhan, jangan pernah kecewa dengan ketentuan Tuhan. Semua itu ada hikmah, yang mungkin kau tak terlihat tika ini. Percayalah, sesungguhnya DIA lebih tahu apa yang kau tidak tahu..

3 comments:

  1. jangan terlalu berfikir sehingga memudarat kan diri .

    Allah sentiasa ada dengan kita

    ReplyDelete
  2. setiap ape y berlaku pasti ad hikmahnye :))
    btw done follow u. jom g cni
    ziqanuar.blogspot.com

    ReplyDelete