nufnang

Followers

Tuesday, 25 December 2012




LAGU TEMA UNTUK BLOGGER…

Ini merupakan lagu tema blogger yang dihasilkan oleh Wilbur Sargunaraj yang berasal dari India.Diharapkan anda terhibur.

Duk tengah godek2 youtube tba terjumpa la lagu ni..lagu tema untuk blogger..hahaha, tergelak aku nengok nyer..kelakar btol la jejaka india 2. Ade plak idea dia nk buat lagu mcm ni..geli hati btol aku nengok…


Jum layannnnnnn…harap2 terhibur..hahahahaha






 

Monday, 24 December 2012





Terpaksa rajinkan diri..huhu


Kalau ikutkan aku dh start cuti, memandangkan clas tesis ada rabu ni so terpaksa la batalkan niat nak balek kg..huhu. dek krna clas tesis dh mula, tajuk tesis pun aku blum ade, terpaksa la merajinkan diri ke library..kui kui…
Trun kolej, Alhamdulillah bus dh ade kt bawah, xde la aku penat nk berdiri nunggu bus sampai..hehe (dlm ati makasih pak cik bus )..
Masuk bus, ade lak sorang laki ni terbongkam, ternganga duk tido, dh la tangan dia 2 terjuntai sampai menghalang laluan..uuuhhhhh sabo je lah. Terpaksa lah kecikkan diri utk lalu kt laluan kecik utk ngelak dari terkena tangan dia…dh la bus 2 xberapa nk besa..eeee memalukan betul je la laki 2, cikgu ape ntah mcm tu..hehehe. geli hati aku nengok nya.
Yang buat aku panas hati nya..pak cik ni boleh lak duk berbual kt luar,kami kt dalam bus ni berejam dah..patut lah budak laki 2 sampai tertido dlm bus, rupanya pak cik bus ni yang buat hal… tension gak aku..tapi xpe, aku bukan nk p clas pon, nk g library je..lgpon better la duk nunggu dlm bus bole gak duduk drp duk nunggu kt luar berdiri…hohohoh…
Sampai library cm biase la search tajuk tesis kt computer then nek atas masuk dalam, bagi no buku n kad matrik bru la leh crik buku…huhu
Agak stress jugak duk dlm library ni, almaklum lah aku ni bukan nyer rajin sgt ke library..hahaha..Tambah2 lg nk crik tesis y aku nak..uhhhhhhhh
Kawan aku y sorang 2 lagi lah,kejap2 menguap lpas 2 asyik duk tya bila nk balek..aku diam je lah…haha
Tapi xlama pun aku kt library tajuk pun dh jumpa aku pun balek lah..malas lah nk duk library lama2…hehe (dh mmg bukan kaki library mmg ler)
Ni pic mase kt library tdi..haha sempat la snap…



konon la kan..haha..tpi btol2 kusyuk 2


ehem..ni sebelom p library ler...


ni btol2 kusyuk ni..haha


Sunday, 23 December 2012




Apa itu cinta..

Orang selalu tertanya-tanya..apa itu cinta ??
Apa dia cinta??
Cinta itu adalah dua hati jadi satu.. (itu y saya tahu la,hehe)Dua org hatinya satu, itulah namanya cinta. Cinta ni sape2 Pon wujud, org tua pun ada perasaan cinta sebab tu kita tak heran perempuan umur 107 tahu kawen..Laki-laki 84 tahun pun kawen lg…SEBAB CINTA.Igt lagi tak dengan lagu d’lloyd…dgn lirik dia
“ rasa cinta, pasti ada pada makhluk yang bernyawa” (sambung la yer…..)
Jadi nye,rasa cinta ni ada..jadi bila kita nak halang rasa cinta tu payah la. Sebenarnya kitaKena bimbing cinta tu jadi baik , bila orang tya pada kita apa makna cinta, cinta adalah dua hati menjadi satu, tetapi cinta tu mesti bersih , cinta tu juga mesti murni , cinta tu jangan dicemar dengan perbuatan cemar dan dosa, cinta itu berakhir drngan perkahwinan yang baik tetapi cinta juga sebenarnya ialah tidak semestinya berakhir dengan perkahwinan
“  pah abg sayang pada kamu, abg cinta pada kamu..tetapi abg nak bagitau pada kamu mak abang tak suka dengan kamu “.
Pah : “ sebab apa abang”?
Abang :  “ entah lah mungkin kamu tak reti masak tomyam, sebab itu mak abg tak suka. Mak abg menentang habis-habisan. Abg dh baca yassin abg dg sembahyang hajat ,abg dah cakap elok-elok mak bantah jugak . abg takut kalau kita kawen nanti kamu kena seksa dengan mak , kamu kena pulau dengan mak , kamu jadi menantu yang mak tak suka , hidup kamu tension kena sakit jantung darah tinggi . kerana abg sayang dan cintakan kamu abg tak nak kamu hidup susah .. jadi tak jadi lah kita kawen pah”.
ITULAH NAMANYA CINTA….
“ kenapa kau tak kawen dengan pah, man”?
“ sebab aku cinta pada dia”.
“ hey kau ni, kalau cinta kena kawen.. “.
“ tak, aku taku kalau aku kawen dengan dia mak aku seterika dia, aku takut bila aku kawen dengan pah mak aku dera dia, aku tak mau “.
Btol 2 kan, kalau btol cinta dan sayang bukan setakat kamu bagi senang pada dia,mak bapak dan keluarga pun kena bagi senang. Tapi kalau kamu sorang boleh bagi dia senang tapi mak bapak kamu tak boleh terima, seksa jiwa raga dia nanti. Itu tak payah la kawen dan itulah cinta sebenarnya. Tak semestinya cinta berakhir di jinjang pelamin, cinta xsemestinya berakhir dengan genggam tangan kadi, kdg2 kerana cinta kita tak kawen dengan dia..




 Seharian di wet world pedas

Cuti sem dh memang lumrah la aku ni kot,salu jer duk umah bgun tdo n makan, sampai badan pon dh mula naik…huhu
Bila bdn dh naik mula bising satu umah…mak lak hanya gelengkan kpla.. salu mak cakap bila aku ckp aku dh gemok..” sape suh bgun tdo makan,cuba pagi2 bgun pegi jogging”.
Huhu..mak oh mak,nape lah xnk bagi sikit kata2 semangat..tp xpe lah,dh paham beno dh ngn mak..
Tapiiiii..ape yang paling bez, my luv sis,ajak p mandi manda at wet world pedas..uhhhh time 2 aku la org yang paling hepi sekali ehhh..yela ape tak nya dpt mandi,dh lama xswimming..Y kelakar nyer..kita ni bkn men excited lg nk sampai sana,ase xsaba2 nk sampai,abg ipar lak bole lupa jalan,urmmm…duk pusing tempat same la kami..lastly tya pak cik india 2,nasib baik la dia bgtau jalan..huhu.
dh sampai,akak belanja tiket..huhu,almaklumlah aku nix de duit,masih lg blaja,tpksa la menumpang..haha.
bila dh siap pakai gelang kertas 2 (ala gelang kertas y wajib dipakai kt lengan 2..huhu)
terus aku nonong je g toilet tkr bju..pelampung bukan men amik y besa..haha.
xusah ckp la,setelah lama duk ngadap ngn esemen y berlambak,duk ngdap nota2 yang tebal…bila dh dapat releasetension mcm ni,,uiiihhh lega ehhh sgt2..
yang paling aku xley lupa mase naik gelungsur y mcm ular 2,pakai pelampung,ase cm nk tercabut je jantung..aku menjerit mcm nk gegar dunia,akak aku y duk depan 2 dia ckp mcm nk pecah gegendang telinga dia..hahahha..gayut larh weh…
dh penat men 2,sampai dh xlarat,pegi la berenang ngn my sis..hehe
agak dh kol 6ptg bru kami gerak balek..pape pon aku enjoy sgt..huhu
                                        haha...dh cukup penat tenggelam dlm air....






anak buah aku relax jer..hahahaha

inilah yang aku xboleh nk tahan,sumpah lpas ni
aku xnak main lg..









akak aku y ni pon ley tahan penakut..haha,sekali maik benda alah 2..sumpah dh dia xnaik..

Monday, 24 September 2012

warkah buat bakal suami....












saya sudi terima awak...
saya sedia dan ikhlas menerima awak..
saya harap awak setia bersama saya..
menemani hari-hari saya..
saya harap awak takkan berpaling pada yang lain..
dan saya harap saya yang terakhir..
saya harap awak dapat membimbing saya..
saya juga harap awak adalah seseorang yang diciptakan untuk saya..
saya harap agama awak cukup untuk membimbing saya..
khas untuk seseorang yang bergelar suami..

Thursday, 5 July 2012

Hatiku Miliknya (^_^)

{ ya allah aku sedih,pinjamkan aku kekuatan }

salam terindah ku kirimkan 
salam sejahtera penghuni  SYURGA 
salam yang harumnya melebihi kasturi
sejuknya melebihi embun pagi
salam sehangat mentari dhuha
salam sesuci telaga kauthar
salam penghormatan & persahabatan yang tiada pudar dalam setiap muslim dan
peristiwa
salam ukhwah untukmu kerana allah

alhamdulillah 
terima kasih allah
untuk semua yang kau pinjamkan 
untuk semua yang kau ajarkan tanpa bicara walau dalam diam
tika saat aku diuji dengan kesedihan dan kegelisahan 
kau berikan aku ruang dalam bersendirian 
kau perlihatkan padaku erti memanjatkan kesyukuran 
kau suburkan dalam hatiku erti hidup bertuhan




saat emosi terganggu banyak betul yang menguji kesabaran 
xsalahkan untuk menangis
rindu pada sahabat yang memahami
rindu pada sahabat yang setia mendengar
rindu pada sahabat yang mampu membuatkan diriku tersenyum saat duka
walauapapun
alhamdulillah 
segala kesyukuran ku panjatkan kpdmu
kerana 
engkau masih ada di sisiku
engkau menenangkan diriku saat aku bersedih

"ya allah,semoga segala masalah yang melanda tidak memutuskan hubungan yang 
terbina ikhlas keranamu.
kekalkan hubungan kami dan pinjamkan diriku kekuatan untuk menghadapi 
dugaanmu ".


menangis lah jika itu dapat menenangkanmu..


Sunday, 10 June 2012

congrats my sis..

Date 27 may 2012 .... my sis engagement.im so hepi for u my sis. hehe
dh lama kot tggu hang nk berteman,finally tis time,yelah umo da semakin nk senja,smpi bila lg nk solo..hoho,jgn marh ya. okie lah ni sweet memories pd tanggal 27 may 2012.. 












anak sedara y cukup perasan..haha





:))

dh lama xupdate blog,ade la dlm 2 bulan lebey,yela dh cuti pnjg,nk on9 pon xbole kt kg xde intenet..huhu.
biase la org kg kan...ermmmm. cuti 2 bulan mcm2 hal jadik..suka duka semua ade,but im so hepi sepanjg cuti ni.esok mlm da nk nek bus go 2 t.malim..alam kuliah its coming,make me crazy again..hoho.alhamdullilah last sem dpt dekan hope tis sem same..


Monday, 26 March 2012

Buat Pilihan y Bijak

perkahwinan...ia bukan perjanjian sehari dua atau sebulan dua..
tapi ia adalah perjanjian sampai mati..
justeru sebelum berkahwin mesti fahami peranan masing2
dalam perjalanan panjang tersebut.

tak kacak xmengapa..sebab lelaki memimpin bukan dengan kekacakan
xkaya xmengapa sbb kekayaan bukan asbab hebatnya kepimpinan
ada lelaki rupanya tidak kacak,kulitnya gelap tapi penampilan nya
kemas dan agamanya cukup baik.

namun ade ramai juga lelaki yang kacak ttpi rambutnya panjang tidak terurus
pakaiannya selekeh dan langsung tidak menggambarkan ciri2 pemuda islam.
kefahaman agama di anggap remeh temeh.

biarlah dia tidak pandai agamapun..asalkan dia baik,prihatin dan saya yakin 
dia mampu membahagiakan saya.
alhamdulillah kerana menemui seorang lelaki yang baik...
tetapi kita tidak la bercakap perihal baik atau tidak
sama juga dengan soalan skeptik : habis semua org ttup aurat 2 baiklah??
ustz azhar idrus jawab : belum tentu,tapi orang y baik mestilah menutup aurat.
 bukanlah lelaki yang meremehkan agama tidak baik,tetapi seorang lelaki 
yang baik pastilah tidak akan meremehkan soal agama,.
dia pastilah mempunyai ciri2 seorang imam.

nah carilah lelaki jenis itu sebagai suami,lelaki yang mampu menjadi imam
dalam dan luar solatmu.
lelaki yang bertegas dengan mu dalam hal2 agama
dan berlembut dengan mu dalam hal2 dunia...

bukankah dirimu mahukan perkahwinan itu sampai ke syurga ?
bagaimana mungkin seorang lelaki yang tidak tahu jalan ke syurga 
boleh membimbingmu sampai ke sana??

buatlah pilihan dengan bijak..

Thursday, 22 March 2012

penat nyer...

fuhhh penat nyer kemas barang,,,every sem like tis..
cm org xsiuman duk kemas brg n angkut brg letak kt stor..
nape la kolej ni bongek sgt smpi kan every sem nk kna tkr bilik..
xke 2 menyusahkan student nk kna angkut semua brg 2..
klau sikit xpe lah..ni bapak ooo..banyak.


pape pon semua brg aku bru je siap diangkut..
penat giler kot..nk pengsan ase nyer..
lg tggal bape ari je nk balek kg..3bulan cuti lama 2..
ape la aku nk buat kt umah nnt...pk pk pk pk pk!!!
sighh........


haha..lau igtkan balek time last sem cenggini..mesti senyum sorang2...
byk je hal..masing2 duk kalut kemas brg..masing2 brg bukan sikit..mcm nk pindah umah je tgk..
lg ade 2 sem..nk kna angkut semua brg balek umah,,
nt sem 5 nt xde la aku nk pening kpla dgn brg y bertimbun ni..
angkut la dlu sikit2..jgn nnt gila meroyan dgn brg2 nt sdh..hahaha



Wednesday, 21 March 2012






Saturday, 10 March 2012

smpi ati kn~~

uhhhh...terase nye ati bila dia buat mcm 2..
saba je lah..dh la semalam dia dh buang relationship..
okie aku boleh trima klau itu juz gurau biawak..xkisah la kan.
tp bila mlm dia keluar n jnj bila balek nk col..
sampai pagi aku tggu xde pon dia col..okie xpe..


then bila pagi aku col lgsg xberjawab..
bila dia col balek aku dh pasan mcm bru bgun tdo..
ohhh..xsalah la tekaan aku..aku pelik bkn ke dia keje..
ohhhh...upenye dia ckp dia cuti..fuuuhhhhh sentap weyy!!
sepatah pon dia xbgtau aku y dia cuti..tertekan wey


xpelah buat ape nk bgtau kan..bkn penting pon nk bgtau aku
itu hal dia yang aku ni pon satu sebok nk tau 2 knp..
jaga tepi kain sendiri la wey huda bongek!!!!
its okie walau ati ni so so so touching..
tp xpe i will try 2 accept..i will try 2 be cool..


so xyh la nk berharap sgt ye huda org 2 nk syg ko sgt2..
sedar diri ko 2 sikit okie..ko 2 bkn sape2 lg dgn dia..bukan bini dia pon..
juz gf dia..2 pon klau dia aggp ko 2 gf dia.. btol kan???


focus ur stdy,more important..get d high pointer tis sem..
stdy smart,sure u can...
erm...im gonna go,i must 2 stdy 4 d exam 2morrow..
pray 4 me..insyallh everything will be okie huda..





Friday, 9 March 2012

~~luv tis song~~






i like tis song..!!
cathcy sgt...!!

lirik aku tak mahu - abby abadi

aku tak mahu percaya cinta lagi 
kerna kali ini hatiku pedih dilukai
aku tak mahu jatuh cinta lagi
kerna ape guna berteman bila hati dirundung sedih

begitu lama.....ku kekal setia
hari jadi minggu..bulan jadi tahun
begitu lama disiakan saja
pabila cintanya mula berpaling arah

00ooo0000oooo

aku xmahu mengenangkan cinta dulu
kerna xsanggup menyiksa tenteram di kalbu
dan aku tak mahu menenangkan hati ini lagi
jika ikatan hanya berpegang pada janji


oo000ooo0000

aku xmahu !!!!
 jatuh cinta lg!!

Hari Ini Milik Kita

apabila anda berada di pagi hari,janganlah 
menunggu waktu petang,kerana hari ini adalah 
kesempatan untuk hidup.oleh kerana itu,tidak perlu 
memikirkan hari kelmarin yang telah berlalu dengan 
segala kebaikan dan keburukan yang menghiasinya.
tidak juga dengan hari esok yang belum tentu datang.

hari yang saat ini matahari nya menyinari,dan siangnya
menyapa,membuat kita mampu memandang alam sekitar.
itulah hari kita,jadi manfaatkan hari itu sebaik-baiknya!
anggaplah masa hidup kita hanya hari ini saja @ seakan2
kita dilahirkan hari ini saja dan akan mati hari ini juga.

falsafah ini akan menyelamatkan hidup kita,sehingga tidak
tersepit di antara dua kehidupan,masa lalu dengan berbagai kesedihan
dan kegundahan y terjadi pd masa itu.dan masa depan yang penuh 
ketidakpastian dan seringkali menakutkan.

final oh final

salam..

lama weyh xupdate blog..xde mase,mase y ade
sibok uruskan nota utk final nt..final cuma tggal 
lg 3ari..uhhh nervous wey..kna skor 2k dptkn 
A+....carrymarks pon..adoiii sgt menyakitkan..
dh buat y terbaik tapi nape la dpt sikit..fenin.

pape pon skor la final ni nt,stdy sampai lebam..
hope dpt jwb nt..nota berlambak,nk baca semua 
mati lah aku..

final sampai 22hb,pas 2 terus cabut balek kg..
arghh..rindu kg sgt2.2 bulan weyh cuti..
ternak body la aku kt kg nt..haha..klau x mak y 
masak,aku sendri y masak..aura selera mkn bila duk kt kg ni 
len mcm jer..merlin oh merlin..hua3.

lg tggal 2 sem aku kt sini..cepat je ase nyer masa berlalu..
pejam celik tgk2 da nk abes sem dh..xase ape pon.
ingat sem lepas..mase final,time y paling hepi sgt..
sebelum masuk dewan ade jer y col bg semangat
uhhh...rindu nyer time 2.rindu sgt2.

tiap kali masuk dewan exam,senyum je manjang
igt kata2 dia..hehehe,xde la ase nervous..
but..semua 2 dh berlalu.simpan je la sebagai kenangan..
dia bnyk mengjar dn bg semangat..
pape pon final esok lusa walaupon xde kata2 semangat
aku bole jawab,insyallah..

si dia pon xpenah bertanya pasal final aku
bila exam,okie ke stdy,berape paper,...
inikan nk bg semangat kt aku..ermmm..
ntah la..mungkin dia xsempat kot.keje dia lg penting
so ape la penting nye nk amik tahu sal final aku..

pape pon do d bez huda..u can do it..



Wednesday, 29 February 2012

Gelora Melanda

dlm hidup kita ni,second thing bila kita ada trouble 
shoot dtg,masalah or wat ever,kita harus tackle 
dan harus ade solutions,so kita mesti membuat yang terbaik.knp?
supaya bnda itu,kita tahu kita dah buat yang terbaik,di dalam bidang kuasa kita
dan strenght y kita ada.maksudnya kita xmenyesal dn xkan menyesal 
suatu hari krn bnda tu kita dh cuba buat yang terbaikdemi menyelamatkan
sesuatu hubungan.


tetapi harus kita ingakan juga bhwa kita pun punya perasaan.bila kita
ckp tentang feeling ssh org nak faham,nobody understand
apa yang kita rase sebenarnya ,sbb ia melibatkan integriti diri,
moral dn juga future.sy rase setiap perkara uang berlaku 
harus kita pertimbangkan sewajarnya untuk tindakan kita selanjutnya.
kita harus kembali pada diri kita,nilai diri kita maksudnya adakah
kita patut bersedih,bermuram durja lg.kehidupan mesti diteruskan 
kembali dan analisa semula perkara ini jgn kita duduk terperangkap
dalam perasaan itu..."oh...kerana kita kasihankan itu..kasihankan inilah"
tetapi siapa yang akan kasihan diri kita.so kdg2 kita kna fokus pada diri 
kita,kdg2 kesilapan kita kerana hidup kita banyak sangat care other people
kita terlalu sangat ambil berat hal orang lain..ttp bgaimana diri kita??


akhirnya kita akan mengemudi diri kita jugak,bagaimnapun
dlm kehidupan itu,seseorang harus ada self survivor utk diri sendiri
keputusan ya @ tidak itu adalah pilihan kita dan kita tahu direction 
mana,arah mana kita nk pergi dan tuju.kdg2 kita terpaksa 
telan umpat pahit y teramat tetapi kita tahu kita akan sembuh 
dan xsemestinya kita mahu makan yang manis yang akhirnya 
merebak penyakit sehingga terpaksa potong kaki.....

Monday, 27 February 2012

sokey..

bercerita dengan dia ilang sikit ase boring..
ade jer topik y nk dibualkan..
erm...untung la kan sesape yang ade abg kandung..
aku jugak la y xde abg kandung.dgr org lain bercerita sal abg uhhh..
ase gak cm bez..

tp xpe aku ade kakak2 yang cukup sporting dan memahami..
walaupun xde abg pon xpelah..
terima je ape yg sdh tersurat..

tanks ya

tanks ya..kerana masih lagi amik berat pasal aku..
walaupun antara kita dh xde ape2 tp kau masih lg 
care bout me...chemistry still lg ade..
yelah dh lama bersama,dia pon tahu aku cmne..
menitik gak air mata ni bila dia buat aku mcm ni..
xsgka la kan.. aku sgt terharu...

saat aku ssh,sgt2 ssh dia dtg,dia dpt rase ape y aku
rase time ni..tima kasih byk2.aku x meminta semua ni..
tp dia yang tawarkan diri utk tolong aku..
tima kasih ya..hanya itu yang mampu aku katakan..


Saturday, 25 February 2012

saba

erm...baca status dia..xtaw knp dia terasa..but instinct
aku kuat mengatakan yang dia terasa sbb semalam..
ntah la btol2 xpham..aku xthu cmne dh aku nk buat.
ade je y xkena ngn cara aku ni...aku bukannya buat bukan2
lgpon bkn nye dia xtahu aku cmner.dan dia pon tahu kwn dia 2 cmner
siap menyindir2 bagai..xpe lah,aku diam je lah..mungkin aku y salah kot.


Friday, 24 February 2012

sabar + redha =hikmah

setiap kali sesuatu yang kurang baik terjadi
kepada kita, pastinya ia adalah satu hikmah.
dr pengalaman sy sekiranya ada orang mengambil
kesempatan ke atas diri kita,saya yakin yang xlama lagi
Allah akan memberi ganjaran yang amat lumayan kepada kita
sekiranya kita redha kejadian itu.dan sememangnya itu yang terjadi 
berkali-kalinya pada saya.

so sekiranya ada org take advantage of u,put 
your chin-up smile.sabar dan redha atas kejadian itu
kerana tak lama lagi, akan mendapat pulangan  yang
berkali-kali ganda..yezzaa!!!

walaupun bertalu-talu -ve things happened 2 me
saya bole senyum...hepi....dan xpun effected dgn
perkara2 -ve tersebut.bila kita +ve kita akan menarik perkara2
+ve kpd kita...ni y mat salleh sebut "law of attraction "

Allah works in mysterious ways.satu hari kita akan diuji
dengan pelbagai ujian yang amat berat,satu hari lagi 
boleh memberi ganjaran yang berlipat kali ganda 
janji, kita kena sentiasa sabar dan redha..pasti hikmahnya 
akan diberikan..!  4 sure guarenteed!1

walaupun saya tidaklah penyabar orgnya,tp i will..
insyallh...sy akn cuba..kpd my luv.sorry krn saya byk
menyusahkan awk dgn sikap sy yang keterlaluan..

~honey~




Thursday, 23 February 2012

jgn masukkan peristwa dlm hati

sebesar mane pon keberanian seseorng
dalam menghadapi dugaan,semua itu tdk akn
memberi manfaat tanpa didiringi dengan keimanan 
yang kukuh.

jika menginginkan sebuah kehidupan y tenang 
dan tidak bergoncang oleh badai kehidupan ,maka hadapilah 
semua permasalahan dengan keberanian dan ketabahan,
dgn keberanian dan ketabahan,tdk akan ada sesuatu 
yang membuat diri akan gentar menghadapi orang yang tidak mempunyai 
keyakinan diri sama sekali.jangan terpancing dgn tipu daya 
yang mereka buat.

jadilah seperti besi yang kukuh menghadapi berbagai 
peristiwa,kuat menghadapi angin krisis dan tegar melawan
badai.sungguh kasihan mereka yang memiliki hati 
yang lemah,betapa berat goncangan hidup yang
menimpa mereka berkali-kal idlm setipa harinya.

Yang Lalu Biarlah Berlalu

mengingati masa lalu dan menghadirkan kembali dalam kehidupan kita
sekarang, kemudian bersedih di atas kedukaan dan kegagalan di dalamnya merupakan suatu tindakan ynag bodoh dan gila. itu, sama ertinya dengan membunuh semangat,membunuh
harapan dan menghalangi orang untuk menjalani kehidupan seadanya.

bagi orang yang berfikir, peristiwa masa lalu akan dilipat dan tidak akan
dilihat kembali. kita harus mengurung dan melupakannya di dalam penjara, mengikatnya 
dengan tali yang sangat kuat agar tidak dapat keluar melihat cahaya.
kerana bagaimanapun, berbagai peristiwa tersebut hanya sebahagian dari masa lalu dan sekarang 
semuanya telah berakhir.

dengan demikian, tidak ada lagi kesedihan , kedukaan dan kegagalan lain.
semuanya tidak akan dapat berulang dan hidup kembali,kerana ianya memang
sudah tiada.

janganlah hidup di dlm mimpi2 buruk masa lalu,atau di bawah bayang2 
kesedihan masa lalu.angkatlah diri  dari fantasi tersebut ! apakah kita 
menginginkan berbagai musibah dan pengorbanan tersebut berulang kali??
apakah kita mengharapkan matahari kembali ke tempat asalnya,
bayi ke perut ibunya, air susu kembali ke payudara si ibu, dan air mata 
ke dalam kelopak mata, padahal semuanya hanya akan mengalirkan 
kembali air mata kita?

dengan kembalinya ke masa lalu,beerti kita akan merasakan kembali
keresahan.masa lalu xubahnya seperti api yang terus membakar dan
melemparkan diri ke masa lalu dan hal tersebut merupakan keadaan 
yang sangat menyedihkan sekaligus menakutkan.

manusia sebenarnya tidak perlu melihat masa lalu dan memalingkan
wajahnya ke belakang, kerana angin akan terus berhembus ke depan,
air mengalir ke depan, ,setiap khalifah akan berjalan ke depan.
oleh itu janganlah menyalahi sunnah kehidupan.

survive

erm.... seksanya hidup mcm nih.
buat pon salah xbuat pon salah..
lau tahu mcm ni jadi nya xde la aku nk 
bgtau semua ni awal2.aku ni memamg suka menyusahkan hidup org ker?????
ntah la itu lah ape y aku ase..xabes2 nk menyusahkan orang
pas satu,satu.. bodoh sgt lah aku ni,mmg bodoh!!!


bia je lah,masalah aku nape la yang aku ni bodoh sgt
nk pegi citer kt org..tanggung lah sendiri wey..jgan hidup nk nyusahkan org wey!!
tertekan nye ase..tuhan je lah tahu.
nk bgtau mak pon aku lg lah xsampai ati..
ya allah..ya allah...

akak aku ade..nanti lah bgtau dia..aku taw dia boleh tlg..
tp masing2 dh ade fmly 2 la y aku xnk nyusahkan dorg..
berakar jer otak nih..naseb bek semua assgmnt da setel
xde la membebankan sgt otak ni..

all about money..make me crazy..
nape la ssh sgt hidup ni..nk abeskan stdy
uhhh...ckup mencabar.semua kna cover..
makan nk kna cover,shopping nk kna cover,
juz simpan 4 assggmnt jer..2 pon blom tntu ckup.
pape pon..bila abes stdy nt,semua terbalas
penah lelah,ssh senang,tahan lapar smpi xmkn
akan terbalas jugak bila dh keje nt...
kesabaran jer y paling penting.


Wednesday, 22 February 2012

elok2 aje..

so bored tonite,nothing 2 do...
my ex ari ni satu ari msj n col aku,
xtau la knp dia mcm 2..tba2 jer...
erm..mls nk pk,pk y baik2 je lah.

xmgkin kot dia nk buat bnda2 xelok,dia pon da 
ader gf da pon.da ade idop sendiri.pape pon
dia like diferrent tis time,i dun know y...hoho
mybe aku dh der pengganti dia or wat...
ape y dia duk ckp y kuar dri mulut dia semua okie jer..
tp dlm ati dia xtau la kan..tuhan je la yang tahu.

pape pon bgus la jgk dia..bg jgk semangat kt aku..
xde la nk bg kata2 yang menyakitkan ati..
erm...dia pon beria suka ngn pilihan aku..
mcm dia 2 mak aku pulak..mybe dia care sal aku
nyer bakal husband sbb dia pk jugak utk masa depan qistina.
ye la kan salu lau da bapak tiri ni,jarang je y baik.
sbb bukan darah daging dia kan..n aku pon xde la 
mengharap sgt utk dia menyayangi qistina..
cukup la sekadar mengambil berat..juz all.

tp bila igt nyembang ngan dia tadi senyum sorang2 aku..
still lg dia igt kan..haha.poyo btol.biase la da lma bersama,mesti la dh taw 
cmner dia nyer ex ni..aku pon senang ati lau dia mcm ni..
aku xnk asyik bertegang urat,masam muka.sbb we all der
qistina.so be profesional la kan...masing2 dh tua.


Tuesday, 21 February 2012

crazy..

sakit nya otak aku mlm nih..
dgn assgmnt lg,dgn personel prob lg..
make me crazy..
ssh la dgn org y panas baran xtentu hala ni..
buat bnda xreti nk pk pnjg..
sikit2 nk melenting.ntah la aku dh abes kata2 dh.
dh mcm keluarga 69 dah..masing2 ego,masing2 ngn keras kpla.
mcmne la nk bhgia mcm ni..abg ngn adik sama jer..
mcmne la nt nk jdik,aku pon xtahu.

Monday, 20 February 2012

bila lak second date???

Sunday, 19 February 2012

syg dekna

aku rindu dek na sgt..tuhan je lah tahu ati dan perasaan aku..
sampaikan aku xsampai ati nk col dia..
aku xsampai ati utk dgr suara dia..
aku tahu dia demam ridukan aku..
tp aku di sini lebih drp itu...dr hari ke hari
aku bersabar dan menahan perasaan.cuba utk membuang perasaan ini jauh2
tp xboleh..tiap saat tiap detik wajah mu xlekang bermain di mata..
every nite aku rase kan satu mimpi ngeri..
tiap mlm seblm tdo confirm air mata ni akan jatuh utkmu syg..
xde siapa kan tahu ape yang aku rase..

tiap2 malam dek na mimpikan aku..
tiap2 mlm nangis pggil aku..
aku tahu..atuknya citer semua pada aku..
aku btol2 xsggup menghadapi ini semua..
tp aku akan cuba utk cekalkan hati..
semua ni hanya utk mu dek na..
semua utk dek na dan hanya utk dek na.

cuma satu aku pinta,aku tggalkamu
dan jauh darimu,bukan kerana aku xsygkan mu
tp aku jauh dari mu semata2 hanya utk mu syg..
aku xpnh walau sesaat melupakan mu dek na.






syg mucuk2...








~hanya kamu~...

assalamualaikum....


alhamdulillah kerana masih lagi diberi peluang untuk bernafas..
berharap agar aku dapat mengabdikan hidup ini sebaik mungkin..
insyallh..w'll pray toghether.

syukur jugak padmu ya allah kerana memberi aku kesempatan
mengenali seorang yang lelaki yang cukup memahami aku.
walaupun tidak seperti yang aku impikan tapi aku sgt bersyukur kerana 
dia boleh menerima aku seadanya.dia sgt mengambil berat,sgt menyangi aku
dan sangat byk mengajar aku sesuatu yang aku tidak tahu.


walaupun kita tidak pernah bersua dlm waktu y cukup lama
tapi aku percaya  kamu seorang yang jujur dan setia.
dan aku harap kamu janganlah sesekali menghancurkan harapan dan keprcayaan
y tlah aku berikan.dan aku di sini xpnh pun walau sekali berlaku tdk jujur padamu.
klu aku da suka seorang lelaki,niat di hati aku hanya satu..
aku kan pastikan dia akan jadi suamiku,aku tk mahu bercinta hanya utk suka2
dn klu btol2 kamu mahu aku, aku harap kamu pn sama spt aku.


dlm hidup ini,aku hanya inginkan seorang lelaki dan seorang suami 
yang boleh membimbimg aku dan membahagiakan aku dan anak aku nt.
boleh jadik seorang ayah yang baik dn contoh yang baik utk anknya nt
dan aku tahu kamu boleh memberikan apa yang aku impikan.
aku tidak meniginkan harta yang banyak utk hidup
cukuplah sekadar dapat menyenangkan hidup di dunia
kerana hidup di sana lg penting...


jujur aku katakan aku sangat menyayangi dan mencintaimu setulus hati.
dh hanya kamu lah saja akan menjadi teman aku hingga mati..insyallah
aku harap kau jgn lah mensiakan aku..
hanya itu yang aku minta darimu..sayangi aku seadanya.
luv u...

moga kekal sampai ke syurga...



Saturday, 18 February 2012

18 feb~~~~

18 feb..uhhhh tarikh y xpnh aku lupakan.masuk ari genap la 5thun usia tu.erm..tp jdoh xpnjg kan.
ntha la kan,selalu tarikh ni we all kuar mkn n jejalan.walaupon dia terok tp dia alert.penah sekali aku lupa tarikh ni,marah gila dia.smpi aku lak y nangis2.bukan aku sengaja lupa,tp time 2 aku ngh byk bnda nk kn settlekan.2 yang terlupa.salu kalu kuar jejalan sampai satu ari suntuk.btol2 abeskan masa utk ari 2 jer...kami bertiga.time 2 dekna kecik lg.wlaupon aku xsebahagia org lain,tp aku dpat jugak merase sedikit,xbyk pon xpe tp better than nothing.tadi atuk dek na der col aku dia ckp ari ni ari ape.dia ckp dia dpt msj drp somebody ckp ari ni annivesarry..aku blur,sape lak y bg msej 2..aku pon xtau,aku malas nk ckp banyak.aku diam je,cpt2 tukar topik..sbnrnya aku tahu sgt hari ni hari ape.mind set aku selalu ader jer tarikh ni.dh terbiasa kan...
tuhan btol2 menguji.tadi si dia col aku,tya still igt lg x tarikh ni..ape mksud dia.aku dh cuba nk lupakan,tp knp dia salu mengingatkan aku.erm...tp xpe lah.mungkin saje2 je kot.sempat la jgak kami menyembang.
ape2 pon tis date make me moody...semua terbayang2..


last celebration wif my ex n dek na...cos dek na ade,we all terpaksa buat cake like tis...
princes like u dek na....


motivator la sgt...

panas ati btol dgn motivator tdi..xde bakat nk jdik motivator tp terima jgk tawaran..
ckup xsuka la aku dgn motivator tdi..
ckup memboringkan..
dh la rockers,kononnya xnk hipokrit dtg bagi motivasi pki cap,rantai,tshirt,jeans..
uhhhh..jelek btol.xnk hipokkrit konon.masalah nya dia 2 dtg majlis formal,
program ceramah motivasi,so kna la pki formal..
eee...xphm la aku ngn orang sebegini...

Friday, 17 February 2012

BERSABAR JE LAH.

      Esok dn  lusa ader program la pulk..eee...sengaja la time aku der temujanjji ader jer dorg nk buat program.KHAR ni mmg mengade..spoil mood btol la.xdpt jgk la aku nk jmpa my hubby..kenapa la time ni jugak dorg nk buat event,my hubby pon satu time ni jgak dia nk dtg..dua2 pon same jer..adoiiii...fenin2.mlm ni nk kna tdo awl.esok nk kna bangun pagi,lg pagi2 sampai la mlm penuh ngn aktiviti.da lma gak KHAR xbuat event mcm ni...erm....xpe la my honey hanes,kite jmpa len kali je la.masih banyak masa lg kan.jauh pon sama je,lau dekat pon same jer xde beza nye,janji same2 pndai jga hubungan...btol kan?????
      xdinafikan rindu sama kamu,but nk bt cmne masa xmengizinkan...lgpon jb ngn t.malim bkn jauh pon kan,dekat jer.salu klau da syg jauh pon terase dekat..bkn mase tgh syok dulu ader ckp 'lautan api pon sanggup ku renangi' hoho..ini kan nk drive dr jb ke t.malim,xde masalah pon kan.juz tekan  minyak jer.ujan pon xbasah panas pon xhangus...jauh lau nk dicompare kan drive dr jb ke t.malim dgn nk renangi lautan api..klau di bagi pilihan,compon la pilih nk drive dr jb ke t.malim kan..haha.biase la mase bercinta ni mcm2 ayat y terkeluar dr mulut,kdg2 xmasok akal pon ade.huhu..arap2 la,kenangan manis masa bercinta ni berpanjangan sampai akhir hayat..
      mcm tdi aku der baca blog MAWAR NAFASARI..fuhhhh menitik air mata aku.cukup2 sedih.bila baca kisah hidup dia dn ape y tlh dia lalui sgt perit.tapi dia memg cukup saba,tabah.aku salute sgt dgn dia..bila baca kisah dia seakan-akan aku ni dpt merasa ape y dia rase...sedih kan bila org y paling kita syg (suami) meninggalkan kite dengan mengejut...kalau aku di tempt dia,aku ase aku boleh jdik separuh gila.serius aku xbole bayang kalau suami aku pergi meninggalkan aku.sebab dia org y kita syg,satu2 org y kita inginkan untuk abeskan sisa hiduP bersama-sama,org yang kita luahkan segala masalah kongsi susah senang..dan tiba2 dia pergi saat itu jgak..tamparan y maha dasyat,pergi tggalkan istri dgn anak kecil y masih tidak mengerti ape2 lg.yang anak kecil tahu ayahnya pergi kerja,xbalek lg (air mata aku menitik lg)...ya allh aku tidak ingin hidup aku sebegini,mintak jauh ya allah.tp jika ini sudah tertulis aku pasrah...


Sabar adalah jalan keluar bagi orang yang tidak bisa menemukan jalan keluar.