nufnang

Followers

Sunday, 23 December 2012




Apa itu cinta..

Orang selalu tertanya-tanya..apa itu cinta ??
Apa dia cinta??
Cinta itu adalah dua hati jadi satu.. (itu y saya tahu la,hehe)Dua org hatinya satu, itulah namanya cinta. Cinta ni sape2 Pon wujud, org tua pun ada perasaan cinta sebab tu kita tak heran perempuan umur 107 tahu kawen..Laki-laki 84 tahun pun kawen lg…SEBAB CINTA.Igt lagi tak dengan lagu d’lloyd…dgn lirik dia
“ rasa cinta, pasti ada pada makhluk yang bernyawa” (sambung la yer…..)
Jadi nye,rasa cinta ni ada..jadi bila kita nak halang rasa cinta tu payah la. Sebenarnya kitaKena bimbing cinta tu jadi baik , bila orang tya pada kita apa makna cinta, cinta adalah dua hati menjadi satu, tetapi cinta tu mesti bersih , cinta tu juga mesti murni , cinta tu jangan dicemar dengan perbuatan cemar dan dosa, cinta itu berakhir drngan perkahwinan yang baik tetapi cinta juga sebenarnya ialah tidak semestinya berakhir dengan perkahwinan
“  pah abg sayang pada kamu, abg cinta pada kamu..tetapi abg nak bagitau pada kamu mak abang tak suka dengan kamu “.
Pah : “ sebab apa abang”?
Abang :  “ entah lah mungkin kamu tak reti masak tomyam, sebab itu mak abg tak suka. Mak abg menentang habis-habisan. Abg dh baca yassin abg dg sembahyang hajat ,abg dah cakap elok-elok mak bantah jugak . abg takut kalau kita kawen nanti kamu kena seksa dengan mak , kamu kena pulau dengan mak , kamu jadi menantu yang mak tak suka , hidup kamu tension kena sakit jantung darah tinggi . kerana abg sayang dan cintakan kamu abg tak nak kamu hidup susah .. jadi tak jadi lah kita kawen pah”.
ITULAH NAMANYA CINTA….
“ kenapa kau tak kawen dengan pah, man”?
“ sebab aku cinta pada dia”.
“ hey kau ni, kalau cinta kena kawen.. “.
“ tak, aku taku kalau aku kawen dengan dia mak aku seterika dia, aku takut bila aku kawen dengan pah mak aku dera dia, aku tak mau “.
Btol 2 kan, kalau btol cinta dan sayang bukan setakat kamu bagi senang pada dia,mak bapak dan keluarga pun kena bagi senang. Tapi kalau kamu sorang boleh bagi dia senang tapi mak bapak kamu tak boleh terima, seksa jiwa raga dia nanti. Itu tak payah la kawen dan itulah cinta sebenarnya. Tak semestinya cinta berakhir di jinjang pelamin, cinta xsemestinya berakhir dengan genggam tangan kadi, kdg2 kerana cinta kita tak kawen dengan dia..



3 comments:

  1. Apa pun kata orang bagi saya cinta itu memerlukan pengorbanan...

    ReplyDelete
  2. nape admin tak remove je vrfction word 2.. susah nak komen laaa..... just cdangan :)

    ReplyDelete
  3. xreti la nk remove..nk remove cmne ek???

    ReplyDelete